Дніпровський національний академічний український музично-драматичний театр ім. Т.Г.ШЕВЧЕНКА

І розвеселили, і зачарували !…

Антикоронавірусний концерт

Прем’єра — 9 липня 2020 року

Режисер — з.а.У. Оксана Петровська
Диригент — з.п.к.У. Юрій Бєднік
Балетмейстер — з.п.к.У. Олексій Коваленко

«І РОЗВЕСЕЛИЛИ, І ЗАЧАРУВАЛИ»

 

Після днів та місяців карантину Дніпровський національний
академічний український музично-драматичний театр імені Т.Г. Шевченка
стартував «Веселим розважальним антикоронавірусним концертом».
Животворний подих сучасності, постійний глибинний зв’язок з нашим і
трагічним, і героїчним сьогоденням – найхарактерніша ознака і могутня сила
цього колективу, вирішальний фактор його інтенсивного розвитку і запорука
дальших ідейно-художніх звитяг. Театр дотримується усіх визначених
медичних норм: на вході гостинні красиві люди в українських костюмах
вимірювали глядачам температуру. Усі носять маски. У залі визначена
дистанція між місцями. Пані Директор-художній керівник, заслужена
артистка України Оксана Петровська особисто підходила до деяких глядачів,
які сиділи разом, та переконувала у необхідності дотримання усіх
карантинних вимог.
Під час концерту глядачі стали свідками неповторного, та оновленого
музично-театрального процесу: на їх очах прекрасні актори-шевченківці
творили музичні образи своїх героїв, відкривали нові риси, емоційні нюанси
людських характерів, досягаючи на сцені правди у диригуванні, співі,
інструментальній грі, хореографії, акторському перевтіленні. Відчувається
те, що актори реально скучили за сценою, за спілкуванням із залою. У
«Веселому розважальному антикоронавірусному концерті» на новому
виконавсько-видовищному рівні використовуються ігрові форми мистецтва,
де музика прямо зв’язується з грою через фактори ритму і гармонії. Так,
наскрізною лінією концерту є персонажі : Захисна маска (Галина Самара),
Антисептик (Олег Олексишин), Захисна перчатка (Вероніка Голованьова),
Коронавірус (Ігор Кирильчатенко), Пандемія (Людмила Кусакіна). Актори
використовують антикоронавірусну тему як гру, відзначаючи зв’язок
сценічного вираження з текстами, співами, пластичними замальовками.

Головний диригент театру, заслужений діяч мистецтв України Юрій
Бєднік, головний балетмейстер театру, заслужений діяч мистецтв України
Олексій Коваленко створили концерт, щедро зігрітий задушевними
мелодіями українських народних та сучасних пісень, наснажений то
драматично напруженими, то ніжно-елегійними, то мужньо-бадьорими
настроями і ритмами світової естрадної шлягерної музики та хореографії. А
мальовничі краєвиди із маками, волошками, пшеницею, що відкриваються на
всю широчінь сцени, супроводжують та прикрашають кожен виступ.
«Веселий розважальний антикоронавірусний концерт» пристрасно
розповідає про те, що Музика, Гумор, Надія та наші чудові Лікарі
допоможуть людям подолати усілякі негаразди.

Створюючи багатогранний образ Мистецтва, що переможе
коронавірус, глядачів зачарували своїм співом Вероніка Голованьова, Галина
Самара, Ігор Томілов, Максим Кузнецов, Іван Садовий, Ольга Онискевич,
заслужена артистка України Світлана Сушко, Олена Завгородня.
Експресивним та романтичним за манерою звучання є виступ Павла
Хмелькова, віртуозно граючого на трубі. Естрадно-симфонічний оркестр
театру, це, унікальний колектив. Який під час вистав є гармонійним діючим
персонажем. А під час концертів – окремою інструментальною трупою
європейського рівня.
Bel canto продемонстрував у пісні «O sole mio»  заслужений артист
України Олександр Благодарний. У персоні цього вокаліста nеатр нарешті
отримав виконавця, який володіє технікою віртуозного співу, яка
характеризується плавністю переходу від звуку до звуку, невимушеним
звуковидобуванням, красивим і насиченим забарвленням звуку, вирівняністю
голосу у всіх регістрах, легкістю ведення звуку. Технікою, яка зберігається в
технічно рухомих і витончених місцях мелодійного малюнку.Музичне виконавство містить у собі всі функції музики як гри, але
спосіб виявлення цих функцій у кожній конкретній виконавській сфері є
різним.

Так, уривок із мюзиклу «Вечори на хуторі…» був майстерно, у
річищі народної сміхової культури зіграний народним артистом України
Віктором Гунькіним (Афанасій Іванович) та Оленою Завгородньою (Солоха).
Пан В. Гунькін – лицедій милістю Божою. Багато що залежить від
особистості, від людської вдачі, яка й визначає амплуа, у нашому випадку –
комедійний простак. Єдиний та неповторний у цій славетній трупі. Афанасій
Іванович у виконанні В. Гунькіна – це  стихійний сміхотворець, одягнений у
рясу, який соковитим баритоном співає комічні куплети-псалми, прощає
гріхи, дарує благословення, та тягнеться до любощів із Солохою. В. Гунькін
створює образ  кумедного блазня, якому в усій Диканьці дозволено
озвучувати істину і потопати в оковитій.
Дніпровський національний академічний український музично-
драматичний театр імені Т.Г. Шевченка перебуває у стані нового творчого
піднесення.

Андрій ТУЛЯНЦЕВ, професор, зав. кафедри Дніпропетровської
академії музики ім. М. Глінки.
Фото Іллі Гетіка